Korzystanie ze szkoleń internetowych

Szkolenia, kursy (reedukacja) są prowadzone w trybie który ma zapewnić potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu. Stąd wykorzystywane jest rozwiązanie z udziałem kamer internetowych zapewniających widoczność uczestników.
Do uczestnictwa w takim szkoleniu niezbędne jest korzystanie z tabletów lub komputerów z kamerą, mikrofonem i wyposażonych w głośniki.

Niezbędny sprzęt, dostęp do internetu:

  • Tablet z kamerą, mikrofonem i głośnikami oraz możliwością korzystania z internetu
  • Laptop z kamerą, mikrofonem oraz głośnikami i możliwością korzystania z internetu
  • Komputer stacjonarny z kamerą, mikrofonem i głośnikami oraz możliwością korzystania z internetu.
  • Dostęp do internetu zapewniający możliwość dwukierunkowej transmisji wideo i dźwięku.
    Najlepsze możliwości zapewniają łącza internetu stacjonarnego zapewniające dużą przepustowość – np. internet adsl, dsl, łącza operatorów telewizji kablowych, światłowód.
    Ewentualnie łącza internetu mobilnego dobrej jakości (LTE). W przypadku internetu mobilnego na jakość transmisji może mieć wpływ liczba korzystających z najbliższych nadajników.
    Przy korzystaniu z WiFi w budynku na jakość połączenia może wpływać odległość od punktu dostępowego.
  • Posiadanie i korzystanie z konta poczty e-mail.

Warto sprawdzić przed zgłoszeniem uczestnictwa posiadany dostęp do internetu jak i sprawność posiadanych urządzeń (kamera, mikrofon, głośniki).

Instalacja aplikacji:

Kliknięcie w link do szkolenia w otrzymanym zaproszeniu uruchamia pobranie pliku instalacyjnego programu do skorzystania ze szkolenia. Program należy zapisać na dysku i uruchomić jego instalację.

UWAGA! Aplikację można pobrać ze strony firmy https://zoom.us/download. Wcześniejsza instalacja przyspieszy przyłączenie do szkolenia. Umożliwi również przetestowanie działania kamery i mikrofonu. W przypadku wcześniejszej instalacji Zoom np podczas testu, nie pojawiają się przy uruchomieniu linku okna procedury instalacji.

Jak przetestować własny komputer:

  • Odwiedź stronę http://zoom.us/test
  • Kliknij na niebieski klawisz Join aby uruchomić Zoom
  • Po wyświetleniu informacji przez przeglądarkę kliknij Open Zoom Meetings.
    Jeśli nie masz zainstalowanego Zooma na twoim komputerze, postępuj zgodnie z instrukcjami, aby pobrać i zainstalować program. Informacje szczegółowe poniżej w Udział w szkoleniu.
  • Na spotkaniu testowym zostanie wyświetlone wyskakujące okienko, aby przetestować głośniki, mikrofon.
    Jeśli nie słyszysz dzwonka, użyj menu rozwijanego lub kliknij No, aby przełączyć głośniki, aż usłyszysz dzwonek. Kliknij Yes, aby przejść do testu mikrofonu.
  • Po zakończeniu testu możesz zakończyć szkolenie korzystając z opcji Leave Meeting na pasku administracyjnym

Udział w szkoleniu:

Organizator szkolenia wysyła pocztą e-mail wiadomość z informacjami o kursie oraz danymi (link) do skorzystania z kursu.

Kliknięcie w link we wiadomości uruchamia pobranie pliku instalacyjnego programu umożliwiającego skorzystanie ze szkolenia. Program należy zapisać na dysku i uruchomić jego instalację.
UWAGA! W przypadku wcześniejszej instalacji Zoom np podczas testu, nie pojawiają się okna procedury instalacji.
Pokazane zrzuty ekranu wykonane z przeglądarki Firefox. W innych pokazane procesy wyglądają inaczej.

Po zapisaniu należy uruchomić program instalacyjny

Po zainstalowaniu program się automatycznie uruchomi i pojawi się okienko oczekiwania na uruchomienie spotkania przez organizatora.
W okienku oczekiwania widoczna jest opcja sprawdzenia dźwięku i kamery komputera (tu zaznaczona czerwoną strzałką)

Wejście w opcję testu Audio umożliwia sprawdzenie działania głośników i mikrofonu.
Czasami konieczna może być zmiana źródła (np tych widocznych tu Głośniki (Rea ..) na słuchawki lub inne podłączone do komputera źródło dźwięku.
W tym okienku widoczny jest brak mikrofonu. Przycisk wyboru jest nieaktywny i brak podanego źródła w okienku obok.

Wejście w opcję testu Video umożliwia sprawdzenie działania kamery.
Czasami konieczna może być zmiana źródła (widocznej tu Integrated Webcam na np. dołączoną kamerkę zewnętrzną.

Z chwilą uruchomienia szkolenia (kursu) przez organizatora pojawi się okienko umożliwiające zalogowanie.
Jeżeli w zaproszeniu na szkolenie zostanie podany proponowany identyfikator uczestnika, prosimy o wypełnienie pola Your Name korzystając z podanego identyfikatora.
Umożliwi to prawidłową identyfikację uczestnika oraz przyłączenie do szkolenia.

  • W pojawiającym się kolejnym okienku należy zatwierdzić regulamin i politykę prywatności.
    „To use Zoom, you need to agree ….”
  • W następnie pojawiającym się okienku Video Preview należy koniecznie wybrać opcję „Join with Video”
    Włączenie opcji jest niezbędne do przesyłania obrazu z własnej kamery komputera.
  • Zalogowany uczestnik trafia do „poczekalni” do chwili potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu przez organizatora. Do tego momentu na ekranie widoczne jest okno z wiadomością:

Po zatwierdzeniu uczestnictwa, pojawi się jeszcze na ekranie do zatwierdzenia okienko „Join with Computer Audio”.
I następnie już okno spotkania – szkolenia. Witamy!

Widoczny u dołu strony pasek zawiera zestaw ikon do zarządzania swoim udziałem w szkoleniu:

  • Ikona mikrofonu – pozwalająca na wyciszenie / włączenie własnego mikrofonu (Mute / Unmute)
    UWAGA! Jeżeli zamiast ikony mikrofonu pojawi się symbol słuchawek, konieczne jest włączenie  korzystania z mikrofonu. Poprzez kliknięcie na symbol słuchawek i potwierdzenie w wyświetlonym okienku.
  • Ikona kamery – pozwalająca na wyłączenie obrazu ze swojej kamery.
  • Ikona Participants – służy do wyświetlenia w pasku bocznym listy uczestników szkolenia.
  • Ikona Chat – w przypadku korzystania z Chat-u podczas szkolenia chat może służyć do wysyłania pytań do prowadzącego szkolenie.
Scroll to Top
Przejdź do treści